Wolderwijd/DYZLE 1 verliest in laatste kwart

Na een prima “support-act” van Wolderwijd/DYZLE 2 dat verdiend won tegen de reserves van Furore en daarmee de koppositie innamen in de poule, werd om half vier afgetrapt voor het hoofdmenu: de eerste thuiswedstrijd van het vlaggenschip van Woldewijd/DYZLE in de tweede klasse. Het werd een prima pot, waarin de Zeewoldenaren in het laatste kwart het hoofd moesten buigen tegen Furore ui Assendelft.

Wolderwijd/FDYZLE ging prima van start en nam meteen het initiatief. Binnen vier minuten stond er een 2-0 voorsprong op het bord. Gedurende de hele eerste helft waren de Zeewoldenaren de bovenliggende partij. Dat kwam ook tot uitdrukking in de ruststand: 8-6. Deze voorsprong en het initiatief bleef aan de Zeewoldenaren tot ongeveer halverwege het tweede bedrijf.  Met nog en kwartier te spelen kamen de gasten voor het eerst op voorsprong. Op dat moment kantelde de wedstrijd omdat de gasten te veel konden herhalen en Wolderwijd/DYZLE er niet meer in slaagde de rebounds na de schoten te pakken. Hierdoor werd de druk op de verdediging te groot en liepen de gasten met nog tien minuten op de klok uit naar een 10-13 voorsprong.  Met de laatste vijf doelpunten allemaal uit toegekende strafworpen eindigde de sportieve wedstrijd in een 13-17 overwinning voor de gasten.

Desondanks hebben de Zeewoldenaren laten zien prima mee te kunnen op het niveau in de tweede klasse. Volgende week reist Wolderwijd/FDYZLE af naar Kudelstaart waar de cruciale ontmoeting tegen VZOD op het programma staat. Ook deze ploeg is nog puntloos na twee speelronde en een overwinning zou wel eens van cruciaal belang kunnen zijn voor de eindrangschikking in de najaarscompetitie.

Doelpunten: Rick Bultenman (3), Matthijs Mulder (3), Lotte van der Beek (3), Demi Buijsman (2), Jouke Engelsman, Jan Hoekstra.