KV Wolderwijd/DYZLE 1 komt net tekort in spannend debuut

In een enerverende wedstrijd heeft KV Wolderwijd/DYZLE 1 zijn debuut in de tweede klasse niet kunnen bekronen met een overwinning. Ondanks een veelbelovende start moest het team uiteindelijk zijn meerdere erkennen in DKV Victoria uit Diemen. De eindstand van 15-8 vertelt echter niet het hele verhaal van deze spannende ontmoeting.

Sterke start, gelijk opgaande eerste helft

De wedstrijd begon met een half uur vertraging en onder leiding van een andere scheidsrechter dan gepland. Toch liet KV Wolderwijd/DYZLE zich hierdoor niet van de wijs brengen. Het team, onder de nieuwe leiding van trainer/coach Wilma Engelsman, kwam sterk uit de startblokken. Met een hoog baltempo wisten ze de eerste twee doelpunten te scoren, wat direct de toon zette voor een spannende eerste helft.

Beide teams bleken aan elkaar gewaagd en de score liep gelijk op. Bij rust stond er een nipte 7-6 voorsprong voor de thuisploeg op het scorebord.

Tweede helft: DKV Victoria trekt aan het langste eind

Na de pauze nam DKV Victoria het initiatief over. Ze wisten elkaar beter te vinden en troffen met regelmaat doel vanaf afstand. KV Wolderwijd/DYZLE had moeite om hier een antwoord op te vinden en scoorde in de tweede helft slechts twee keer. Ondanks de inzet en strijdlust van het team, groeide het verschil gestaag, wat resulteerde in de eindstand van 15-8.

Positieve blik vooruit

Ondanks het verlies zag coach Wilma Engelsman veel positieve punten: “We hebben met passie en strijdlust gekorfbald en een prima eerste helft gespeeld. Daar kunnen we op voortbouwen.”
Doelpuntenmakers: Jan 3x, Rick 2x, Demi 1x Lotte 1x, Theanne 1x

Volgende week zaterdag wacht alweer de volgende uitdaging. KV Wolderwijd/DYZLE 1 speelt dan thuis tegen Furore uit Assendelft. De wedstrijd begint om 15:30 uur op Sportpark de Horst in Zeewolde. Het team kijkt er vol goede moed naar uit om de lessen van deze wedstrijd in de praktijk te brengen.