KV Wolderwijd/DYZLE 1 handhaaft zich knap

In de laatste speelronde stond er veel op het spel voor Wolderwijd/DYZLE. In de huidige competitieopzet zijn er slechts 6 wedstrijden te spelen, waarna de balans wordt opgemaakt. In de laatste speelronde was VZOD de tegenstander. Voor deze ontmoeting hadden beide teams twee punten. Gelet op het ongelukkig verlies eerder in Kudelstaart met 13-12 zou alleen winst een veilige derde plek opleveren.

Wolderwijd/DYZLE ging, in tegenstelling tot de uitwedstrijd, prima van start. Na 3 minuten was al een 2-0 voorsprong bereikt die prima verder werd uitgebouwd. Halverwege de eerste helft was de stand al tot 5-1 uitgebouwd. Wolderwijd was in deze periode geduldig en had goed oog voor de juiste positionering voor de rebounds. Ook verdedigend stak het goed in elkaar en wist Wolderwijd/DYZLE in het eerste bedrijf de tegenstander slechts drie doelpunten toe te staan. Ruststand 8-3.

Waar de Zeewoldenaren na de pauze de tegenstander op een onoverbrugbare afstand hadden kunnen zetten, was het VZOD dat sterker uit de kleedkamers kwam. Binnen enkele minuten was het verschil teruggebracht naar 3 doelpunten (8-5). Na een doelpuntloze periode van bijna 10 minuten viel de volgende score aan de juist kant. Daarmee leek de weerstand gebroken en hoefde Wolderwijd/DYZLE alleen het opgebouwde verschil te koesteren. Uiteindelijk lukte dat goed en eindigde de wedstrijd in een 13-8 overwinning. Een wedstrijd die prima werd geleid door arbiter Schoonhoven uit Wezep. Met het behaalde resultaat heeft de ploeg de eerste ervaring met korfbal in de tweede klasse knap doorstaan en wordt in het voorjaar opnieuw op dat niveau aangetreden.

Na de wedstrijd bleef het nog lang gezellig en onrustig op Sportpark de Horst, Niet alleen behaalde de B1 het kampioenschap onder toeziend oog van een groot publiek, maar werd er daarna nog lang nagepraat en geborrreld onder het genot van een heerlijke daghap. Nu op naar de zaal!

Doelpunten: Rick Bultman (5), Jan Hoekstra (3), Lotte Engelsman (3), Jouke Engelsman en Bram Dame