Welkom bij KV Wolderwijd/DYZLE: Alles wat je moet weten als nieuw lid

Welkom bij KV Wolderwijd/DYZLE!

We vinden het superleuk dat je hebt gekozen om bij onze vereniging te komen korfballen. Als nieuw lid vinden wij het belangrijk dat je goed weet hoe we de zaken hier regelen. We zetten graag alles op een rijtje wat je moet weten over de trainingen, wedstrijden en het reilen en zeilen binnen onze club.

Teamindeling en communicatie
Aan het begin van elk seizoen maken we de teamindelingen bekend. De Technische Commissie (TC) is hiervoor verantwoordelijk. Je hoort dan bij welk team je bent ingedeeld en wie je trainers en coaches zijn. Op de website kun je ook de (nieuwe) trainingstijden lezen. Naast de website maken we gebruik van WhatsApp-groepen. Er is een app-groep met de teamleden en een voor hun ouders/verzorgers. Via deze groepen delen de trainers belangrijke informatie en veranderingen over trainingen, wedstrijden en of leuke clubactiviteiten.

Kleding: wat krijg je en wat moet je zelf regelen?
Als wedstrijdspeler ontvang je van onze kledingcommissie een KV Wolderwijd wedstrijdtenue en trainingspak. Dit bestaat uit:

• Een broekje of rokje
  • Een wedstrijdshirt
  • Een trainingspak
  • Een paar witte sportsokken (eenmalig)

Deze kleding krijg je in bruikleen van de club. De wedstrijdkleding draag je alleen tijdens wedstrijden. Op onze website staat het volledige kledingbeleid (Kledingplan)

Wat moet je zelf regelen? Goede sportschoenen! Je hebt verschillende schoenen nodig voor op het veld en in de zaal.

Twee keer per jaar bieden we de mogelijkheid om een gepersonaliseerd inschietshirt te bestellen. We doen dit gezamenlijk om de kosten zo laag mogelijk te houden.

Trainingen: de basis voor succes
De meeste teams trainen twee keer per week. Op het veld is dit voor alle teams in elk geval te organiseren. In de zaalperiode kan het voorkomen dat we minder vaak kunnen trainen, vanwege beperkte beschikbaarheid van zaalruimte.

Belangrijke voor de trainingen:

1. Wees op tijd: zorg dat je uiterlijk 10 minuten voor het begin van de training aanwezig bent. Help mee met het klaarzetten van alle materialen en warm jezelf alvast op.
  2. Kleding: je traint in je eigen sportkleding en niet in je wedstrijdtenue.
  3. Afmelden: kun je een keer niet trainen? Meld je dan op tijd af bij je trainers. Zij steken hun eigen tijd en energie in het voorbereiden van trainingen, het is dus is het belangrijk dat iedereen zoveel mogelijk aanwezig is.
  4. Slecht weer: de Technische Commissie (TC) beslist in overleg met de trainers of een training doorgaat bij slecht weer. Ga er altijd vanuit dat de training doorgaat, tenzij je anders hoort.
  5. Opruimen: na afloop ruimen we samen alle materialen op. Ga voorzichtig om met de spullen en ga pas weg als alles netjes is opgeruimd.

Wedstrijden: waar het allemaal om draait
De meeste wedstrijden spelen we op zaterdag, maar soms kan een wedstrijd verplaatst worden naar een doordeweekse avond.

Belangrijk voor wedstrijden:

1. Trainingspak: kom in je trainingspak naar de club als je je thuis al hebt omgekleed. Anders zorg je dat je je trainingspak altijd bij je hebt.
  2. Tenue: tijdens wedstrijden draag je het KV Wolderwijd wedstrijdtenue met de bijbehorende witte sportsokken.
  3. Informatie: check altijd de website voor de laatste informatie over de tijd dat je aanwezig moet zijn, of je rijder bent en/of kantinedienst hebt. Hier vind je het Compleet competitieoverzicht en Info per team
  4. Afmelden: kun je een keer niet spelen? Meld je dan uiterlijk woensdag af via e-mail naar tc@kvwolderwijd.nl. Bij latere afmeldingen, neem direct contact op met je trainer/coach.

Vervoer uitwedstrijden
Het vervoer voor uitwedstrijden wordt bij toerbeurt door de ouders gedaan. Aan het begin van elke competitie stellen we een rijschema op. Je kunt op onze website bij de teaminfo zien wie er wanneer rijdt: Teaminfo

Kun je een keer niet rijden, dan ruil je onderling binnen het team. Je kunt hiervoor de team-appgroep gebruiken.

Kantinediensten
Onze kantine is tijdens thuiswedstrijden altijd open. Ouders worden 1-3 keer per seizoen ingedeeld om te helpen in de kantine. Een kantinedienst duurt 2 uur. Je wordt geholpen door iemand uit ons kantineteam. Kantineteamleden weten hoe alles werkt in de kantine. Je ontvangt een e-mail wanneer je bent ingedeeld. Een overzicht vind je hier: Kantinediensten

Korfbal: een echte teamsport
Korfbal is in alle opzichten een teamsport. In een team heb je elkaar nodig. Met elkaar rekenen we dus op je aanwezigheid. Probeer afzeggingen tot een minimum te beperken en meld je, alleen als het echt niet anders kan, zo vroeg mogelijk af. Laat het ons weten, zodat we er rekening mee kunnen houden bij de planning.

Vragen of opmerkingen?
Heb je nog vragen of opmerkingen? Neem dan contact met ons op! Stuur een e-mail naar info@kvwolderwijd.nl of spreek een van onze bestuursleden aan. We staan altijd klaar om je te helpen!

Bij KV Wolderwijd/DYZLE geloven we in de kracht van samen sportief plezier hebben. We genieten ervan om je te zien groeien als korfballer en als persoon binnen onze club. Welkom bij onze vereniging!