Wolderwijd/DYZLE verrast in Vianen

In de tweede uitwedstrijd van het seizoen moest Wolderewijd/DYZLE aantreden in Vianen tegen VIKO. Het was voor de eerste maal dat tegen dit team moest worden aangetreden, zodat er over en weer onbekendheid met de tegenstanders bestond. Bovendien moesten er noodgedwongen omzettingen doorgevoerd worden vanwege de afwezigheid van twee heren. Vooraf werd het team dan ook meegegeven dat de stand op de ranglijst, zeker kort na de start van de competitie, geen goede indicatie hoefde te zijn voor de krachtsverschillen.

En dat was ook precies waar het afgelopen zaterdag op neer kwam. Na het voorstellen van beide teams met glunderende Kangoeroetjes uit Vianen, hielden beide teams elkaar in de eerste fase van de wedstrijd goed in evenwicht. Bij een stand van 2-2- was het VIKO dat voor een eerste een gaatje sloeg (4-2). Na de 4-4 was het echter Wolderwijd/DYZLE dat het initiatief overnam en enkele minuten voor rust een gaat had geslagen van drie punten. VIKO trok echter kort voor rust bij tot 7-8, waarmee de rust inging. Een eerste helft waarin Wolderewijd/DYZLE de meer kansen kreeg dan de opponent uit Vianen, maar minder gelukkig was in de afronding.

Na rust was Karsten Siebering die tweemaal scoorde en de stand op 9-10 bracht. Doorwisselen aan Zeewolder kant leverde helaas niet het gewenste effect op om definitief afstand te nemen. Vanaf dat moment was het tot 15-15 continu “scoren en aanhaken”, waarbij het telkens Wolderwijd/DYZLE was dat steeds één punt loskwam, maar VIKO niet kon afschudden. Fortuinlijk was het echter VIKO dat bij 15-16 tot scoren wist te komen, waarna de resterende tijd te kort was hierin verandering te brengen. Uiteindelijk stapte VIKO als gelukkigste van het veld. Eén van de lichtpunten in deze wedstrijd was de prima invalbeurt van Karsten Siebering die aantoonde het niveauverschil tussen de A junioren en de selectie te kunnen overbruggen.

Doelpunten: Rick Bultman (4), Jan Hoekstra (3), Irissa Pape (3), Karsten Siebering (2), Jouke Engelsman, Timon Vonk en Anneleen Links