Wolderwijd/DYZLE S1 kan in slotronde geschiedenis schrijven

In een knotsgekke (voorjaars)competitie kan het de laatste speelronde nog alle kanten op. Door een knappe overwinning in en tegen Emmeloord klopt Wolderwijd/DYZLE op de deur voor promotie naar de tweede klasse: een unicum.

Nadat in de openingswedstrijd van de competitie al werd gewonnen van Emmeloord. Herhaalde de ploeg die afgelopen weekend. De wedstrijd ging flitsend van start en na zeven minuten zagen de veel meegereisde supporters er al een 3-3 stand op het scorebord. Halverwege de eerste helft sloegen de NOP-ers een klein gaatje maar dat werd gedicht. Toch waren het de Emmeloorders die met een kleine voorsprong de rust opzochten. Het was het eerste bedrijf vooral een met scherp schietende heer die hiervoor verantwoordelijk was.

Na rust was het Wolderwijd/DYZLE dat het initiatief nam. Binnen enkele minuten was de stand weer gelijk getrokken en vanaf dat moment waren het de Zeewoldenaren die de regio over de wedstrijd in handen namen. Vanaf 10-10 nam Wolderwijd/DYZLE steeds de voorsprong. Bij 13-13 leek een definitief gat geslagen te kunnen worden. Er werden echter twee stippen gemist. Toch toonde de ploeg veerkracht en werd als eerste weer gescoord. Met nog vier minuten te spelen werd een gaatje geslagen van twee punten (14-16), waarna het slotakkoord van de Zeewoldenaren kwam. Prettig was  dat maar liefst 9 spelers en speelsters tot scoren kwamen. Al met al een sportieve wedstrijd waarbij de sportiviteit tussen beide teams niet werd verstoord door de op momenten warrige arbitrage.

Door het verlies van koploper Joure in het Friese onderonsje met Harich (11-16), gaan Joure en Wolderwijd/DYZLE nu samen aan kop met nog één speelronde. Laten de Friezen nu juist komende zaterdag op de slotdag moeten afreizen naar Zeewolde. Er kan echter nog van alles gebeuren. Als de wedstrijd een winnaar kent, is die winnaar kampioen. Bij een gelijkspel eindigen beide ploegen gelijk op de eerste plaats, maar valt het onderlinge resultaat uit het voordeel van de Friezen. Bij verlies eindigt de ploeg op een tweede of derde plaats, afhankelijk van het resultaat van de andere ontmoeting. Kortom: alles is nog mogelijk.

Reden genoeg om komende zaterdag een bezoekje te brengen aan Wolderwijd/DYZLE. Alle teams spelen hun wedstrijden thuis en er wordt afgesloten met een BBQ aan het eind van het seizoen. Bezoek voor meer info even de website van Wolderwijd/DYZLE of de socials.

Doelpunten: Rick Bultman (4), Anneleen Links (3), Jan Hoekstra (2), Jouke Engelsman (2), Matthijs Mulder (2), Timon Vonk, Demi Buijsman, Lynn Scharft en Theanne Links.