Wolderwijd/DYZLE kan inhaalrace niet verzilveren

In de eerste thuiswedstrijd van het zaalseizoen 2023-2024 kwam Wolderwijd/DYZLE een bekende tegen: Koveni uit Nieuwegein. Een tegenstander waar vorig zaalseizoen ook al twee keer tegen gespeeld werd. In een wedstrijd die zowel wat betreft niveau als score heen en weer en op en neer ging, waren het uiteindelijk de Nieuwegeiners die verdiend de punten konden bijschrijven.

In de eerste fase van de wedstrijd was het Koveni dat de toon zette. Met twee strafworpen kwamen zij na 5 minuten op een 0-2 tussenstand, waarna direct de 0-3 volgde. Door goed verdedigend werk werd de aanval van Koveni een kwartier van het scoren afgehouden maar in deze periode kwam Wolderwijd/DYZLE zelf onvoldoende uit de (aanvallende) verf. De 18e minuut stond al op het scorebord voordat de hatelijk nul er af was. Toch slaagde Wolderwijd/DYZLE er in weer aan te haken door van een 1-5 achterstand terug te komen tot 5-6, waarna in de laatste minuut voor rust de stand op 5-7 werd gebracht.

Ook na rust bleef Wolderwijd/DYZLE het de Nieuwegeiners moeilijk maken. Na een 7-8 stand kort na rust leek een tussensprint van Koveni voor een (voortijdig) resultaat te gaan zorgen. Met vier doelpunten op rij was het met nog ongeveer een kwart wedstrijd te gaan ineens 7-12.  Na drie verzilverde strafworpen en een schot van invaller Martijn Bultman, was het verschil met nog 10 minuten te gaan teruggebracht tot één doelpunt (11-12). De Nieuwegeiners leken even van slag, verloren de concentratie, maar konden zich nog net op tijd herpakken. In deze fase kreeg Koveni een viertal strafworpen toegekend, waarmee de geboden weerstand definitief was gebroken.

Een wedstrijd met een bijzonder verloop waarbij Wolderwijd/DYZLE het Koveni bij tijd en wijle moeilijk maakte. Ondanks dit wapenfeit, een verdiende overwinning voor Koveni. Door een te lange doelpuntloze periode en niet benutte strafworpen hebben de Zeewoldenaren niet de regie in de wedstrijd in handen gehad. Hoe het anders zou zijn verlopen, zullen we nooit weten. Het bleef nog wel een gespreksonderwerp tijdens de nazit en de prima verzorgde daghap in de kantine van Wolderwijd/DYZLE. Zaterdag 25 november 2023 treedt Wolderwijd/DYZLE wederom aan in een thuiswedstrijd. Tegenstander is dan het Hilversumse Corvers dat na twee wedstrijden onderaan de ranglijst staat. Toch is waakzaamheid geboden. Wilt u getuige zijn van deze wedstrijd? Aanvang is vastgesteld om 15.45 uur in Sporthal De Horst. De selectie kan steun vanaf de tribune goed gebruiken en stelt uw aanwezigheid op prijs.

Doelpuntenmakers: Rick Bultman (4), Demi Ernsten (2), Jan Hoekstra (2), Martijn Bultman (2), Irissa Pape en Matthijs Mulder.