Wolderwijd/DYZLE blijft keurig derde

Na een zeer ongelukkige nederlaag eerder het seizoen in Vianen, had KV Wolderwijd/DYZLE iets goed e maken. En dat lukte. In een intensieve wedstrijd liepen de emoties soms hoog op maar bleef het allemaal binnen de perken. Na het laatste fluitsignaal stapte Wolderwijd/DYZLE met een 19-16 overwinning van het veld. Door deze overwinning hebben de Zeewoldenaren de derde plek weten vast te houden.
VIKO ging sterk van start en tekende direct een 0-2 stand op. Na acht minuten wist Wolderwijd/DYZLE het eerste doelpunt te maken, waarna beide ploegen elkaar behoorlijk in evenwicht hielden. In de laatste fase van de eerste helft wist Wolderwijd/DYZLE een gaatje te slaan en werd de rust bereikt met een 11-7 stand, mede door een met scherp schietende Rick Bultman. Na de rust lukte het VIKO eigenlijk niet meer het gat te overbruggen. Door verdedigende slordigheden leek het 10 minuten voor tijd nog even spannend te worden (17-15), maar het was wederom Rick Bultman die met twee treffers het verschil weer op vier doelpunten bracht waarmee de wedstrijd gespeeld was. Dat Wolderwijd/DYZLE over meerdere schijven kan scoren bleek maar weer eens: acht spelers konden een of meerdere doelpunten laten aantekenen.
De komende twee weekenden ligt de competitie stil, waarna de laatste drie wedstrijden van het zaalseizoen gepeeld gaan worden. De eerstvolgende wedstrijd op het programma is tegen Hebbes uit en in Utrecht op 2 maart, aanvang 15.00. De heenwedstrijd eindigde in een 21-20 winst voor Wolderwijd/DYZLE, dus het belooft een mooie wedstrijd te gaan worden.
Doelpunten: Rick Bultman (6), Anneleen Links (3), Maarten Bolt (3), Theanne Links (2), Demi Ernsten (2), Jouke Engelsman, Jan Hoekstra en Matthijs Mulder.