Matige herstart van Wolderwijd/DYZLE in en tegen Harich

Na een onderbreking van twee vrije weekenden moest Wolderwijd/DYZLE afgelopen zaterdag in en tegen Harich aantreden. Het doel was het verschil met de tegenstander op vier punten te brengen, maar de uitkomst was een andere……

Onder stralende omstandigheden moest Wolderwijd/DYZLE voor de tweede en laatste keer aantreden op natuurgras. Waar de onderbreking en spelen op natuurgras al als excuus gebruikt zouden kunnen worden, gingen deze niet op, mede gelet op het de matige pot die de Zeewoldenaren op de mat legden. Naar analogie van het “mandje van Tichelaar”: een matige pot. De eerste helft van de wedstrijd waren de ploegen redelijk aan elkaar gewaagd. Om en om scorend waren het de Zeewoldenaren die vlak voor het rust voor de tweede maal een voorsprong namen: 4-5. Na één tegendoelpunt zochten de beide teams de kleedkamers op met een gelijke stand.

Na rust nam Wolderwijd tot tweemaal toe een voorsprong (6-7), maar na de gelijkmaker maakten de Friezen een “run” van vijf doelpunten en liepen van 7-7 uit naar een 12-7 voorsprong, die uiteindelijk onoverbrugbaar bleek. Mede gelet op de vele slordigheden en passfouten een resultaat waarbij Wolderwijd/DYZLE alleen maar naar zichzelf mocht kijken. Door het verlies gaan hebben drie teams nu een puntenaantal van twee, zodat deze teams het naar verwachting onderling moeten gaan uitmaken wie zich handhaaft in de derde klasse.

De eerstvolgend kan Wolderwijd/Dyzle de misstap van afgelopen zaterdag goedmaken. Zij spelen dan wederom tegen de tegenstanders uit de Fryskemarren, maar dan op het kunstgras in Zeewolde. De ploeg weet wat het doen staat, al was het maar om positief uit de beide ontmoetingen te komen. Vanwege het Pinksterweekend ligt de competitie weer een zaterdag stil en wordt er pas op 25 mei hervat. Een woord van dank gaat uit naar Martijn Bultman en Louise van Raalten die na hun wedstrijd in Ermelo “even” doorreden naar Harich en de nodige speelminuten kregen. Eén doelpunt werd door de analist van dienst gemist.

Overige doelpuntenmakers: Demi Buijsman (3), Martijn Bultman (2), Anneleen Links, Matthijs Mulder, Rick Bultman en Jan Hoekstra..