KV Wolderwijd/DYZLE 1 sluit competitie in stijl af

Met nog drie kanshebbers voor een derde plaats in de eindstand, was het slotakkoord voor Wolderwijd/DYZLE. Met een knappe 15-20 winst in en tegen Huizen, was het de Zeewolder formatie die beslag legde op de derde plek in de eindstand. Een knappe prestatie van het team, waarbij duidelijk werd dat Wolderwijd/DYZLE op dit niveau thuishoort.

Vooraf was de ploeg duidelijk gemaakt dat winst, de meest duidelijke optie was. Bij een gelijkspel of verlies zou de rangorde bepaald worden door onderlinge resultaten. Wolderwijd/DYZLE kwam prima uit de startblokken en nam brutaal de leiding met 0-2. Na het gelijktrekken van de stand was het Huizen dat steeds meer het initiatief naar zich toe trok. Dit werd mede veroorzaakt door het geven van te weinig verdedigende druk, waarvan Huizen goed profiteerde. Op deze wijze liep Huizen uit naar een verschil van vier doelpunten (11-7). Bij rust was het verschil teruggebracht naar twee (12-10).

Na rust een (totaal) ander spelbeeld: waar Huizen aanvankelijk op 13-11 kwam, brak daarna een doelpuntloze periode aan voor de thuisploeg. Bijna twintig minuten lang kwamen ze niet tot scoren, en trok Wolderwijd/DYZLE de wedstrijd naar zich toe. Op het moment dat de thuisploeg de 14e treffer maakte, had Wolderwijd/DYZLE er al 19 op het scorebord staan. Soepel uitspelend werd de eindstand van 15-20 bereikt. Al met al een mooi slotakkoord, ook voor de enthousiaste meegereisde supportersschare.

Al met al een prima resultaat dit zaalseizoen, waarbij Wolderwijd/DYZLE het hoger geëindigde ploegen zeer lastig maakte, maar aan de andere kant (soms onnodig) punten verspeelde tegen lager geklasseerde ploegen. Mooi om te zien dat over de breedte van de ploeg gescoord wordt: tegen Huizen waren er maar liefst 10 spelers die de korf raakten.

Binnenkort kan weer uitgekeken worden naar de voorjaarscompetitie waar Wolderwijd/DYZLE voor de verandering driemaal in noordelijke richting maf afreizen. Een mooie afwisseling tegen onbekende tegenstanders. Binnenkort meer hierover.

Doelpunten: Jan Hoekstra (6), Matthijs Mulder (3), Irissa Pape (2), Lynn Scharft (2), Jouke Engelsman (2), Theanne Links, Anneleen Links, Maarten Bolt, Timon Vonk en Demi Ernsten.