KV Wolderwijd/DYZLE blijft investeren in goed en geschoold kader

Binnen KV Wolderwijd/DYZLE vinden we het belangrijk dat onze spelers goede, leerzame en goed onderbouwde trainingen krijgen. Daarom investeren we als vereniging actief in het opleiden van onze trainers, begeleiders en andere kaderleden.

Elserieke Mulder geslaagd voor KT3

Op dinsdag 19 mei was er opnieuw een mooi moment voor onze club. Elserieke Mulder deed haar KT3-examen en behaalde dit met glans. Na Liesbeth van Holland, is Elserieke binnnen KV Wolderwijd/DYZLE de tweede die zowel het KT2-diploma, het basisdiploma korfbaltraining, als het KT3-diploma heeft behaald.

Een prachtige prestatie waar we als vereniging trots op zijn. Elserieke, van harte gefeliciteerd!

KT2 diploma’s behaald door Daniël en Maarten

Ook Daniël Willemse en Maarten Bolt behaalden eerder dit jaar hun KT2-diploma. Ook voor hen natuurlijk onze felicitaties!

Tijdens de KT2-opleiding wordt onder andere aandacht besteed aan korfbalacties, didactiek en de kernkwaliteiten van de trainer. In de KT3-opleiding gaat het vooral om het proces dat een trainer doorloopt: vanuit de wedstrijd korfbalacties uitwerken naar thema’s en trainingen die passen bij het niveau, talent en de motivatie van de ploeg.

“Binnen de vereniging zijn we druk bezig om het kader te verbreden en leden de gelegenheid te bieden zich te bekwamen in het geven van trainingen of het leiden van wedstrijden,” aldus Wilma Engelsman namens de TC.

Ook vanuit het bestuur wordt het belang van goed kader onderstreept. “Het opleiden van eigen jeugd die lang verbonden blijft aan onze club is een belangrijke basis voor een succesvolle vereniging,” aldus René de Jong namens het bestuur van KV Wolderwijd/DYZLE. “Met goed en geschoold kader zorgen we ervoor dat onze spelers zich op een fijne en verantwoorde manier kunnen ontwikkelen. Daarmee leggen we samen de basis voor de toekomst.”

Komend seizoen gaan nog drie leden voor het KT3-diploma. Daarnaast kijken we binnen de vereniging wie de KT2-cursus kan en wil gaan volgen.

We zijn trots op iedereen die zich inzet om zichzelf verder te ontwikkelen en daarmee bijdraagt aan de groei van onze vereniging. Zo bouwen we samen verder aan een sterke, betrokken en toekomstgerichte club.