KV Wolderwijd/DYZLE 2 sluit veldseizoen positief af

Op zaterdag 12 oktober stond alweer de laatste veldwedstrijd op het programma. Niet alleen de laatste veldwedstrijd, maar ook de laatste wedstrijd van Irissa. Daardoor was het team er extra opgebrand om het positief af te sluiten. De wedstrijd werd gespeeld tegen VZOD 2 uit Kudelstaart. De uitwedstrijd werd gewonnen met 9-11.

Met duidelijke opdracht vanuit de coach werd er gestart aan de wedstrijd. Belangrijk was geduld hebben en vooral goed anticiperen om de juiste kansen te pakken. VZOD opende na 6 minuten de score. Wolderwijd/DYZLE 2 vond in de 18e minuut voor het eerst de korf. Daarna kwamen er veel kansen wat niet afgemaakt werden. Doordat het eerste verdedigingsvak VZOD haar aanvallen wist te ontregelen en niet in het spel liet komen werd er met een 3-2 tussenstand gerust.

In de rust liet de coach weten dat er niet op elkaar gemopperd meer mocht worden, maar kop omhoog en vooral doorgaan en jezelf belonen. In de uitwedstrijd speelde het team een ijzersterk eerste helft wat zorgde dat de punten mee gingen naar Zeewolde. Nu werd er in de rust benoemd om dit dan maar om te draaien en de 2e helft te zorgen dat wij uitliepen in de score.

VZOD kwam sterk uit de kleedkamers en het eerste doelpunt viel snel aan haar zijde. VZOD kreeg vertrouwen en ook het 2e doelpunt mocht bij hen bijgeschreven worden en zij namen de voorsprong over. Wolderwijd/DYZLE 2 liet echter haar kop niet hangen en bleef het vertrouwen houden. Er werd gekeken waar de kansen lagen en op de juiste momenten werd de steun door de dames neergezet. Dit resulteerde in 4 doorloopballen van Justin de 2e helft!

Irissa schreef voorlopig haar laatste doelpunt op haar naam bij, door een mooie actie naar binnen, en 3 minuten voor tijd werd het haar afscheidswissel. Bedankt Irissa voor alles.

De wedstrijd werd afgefloten met een 13-8 op het scorebord.

Wolderwijd/DYZLE 2 mag trots zijn op het resultaat wat zij deze wedstrijd, maar ook dit veldseizoen hebben neergezet. Het is een compleet nieuwe samenstelling. Veel wissels, elke week andere vakken, maar elke week wordt er met elkaar geknokt. Dit is ook te zien in de score. Er wordt over verschillende schijven gescoord, en ook op verschillende manieren. Zo heeft Wolderwijd/DYZLE 2 deze wedstrijd 7 doorloopballen er ingelegd! Je ziet het team met elkaar groeien. Dit belooft wat voor het zaalseizoen!

Doelpuntenmakers: Justin 4x, Martijn 2x, Mischa 2x, Susanne 2x, Matthijs 1x, Louise1x, Irissa 1x