Wolderwijd/DYZLE 2 trekt in de 2e helft de wedstrijd naar zich toe

Op 14 september stond de 2e wedstrijd van najaar competitie op het programma. Dit keer tegen het onbekende Furore 2 uit Assendelft. Vorige week hadden zij nipt gewonnen met 10-8 van VZOD 2. Met een andere opstelling dan vorige week en goede adviezen van coach Wilma Engelsman werd er vol goede moed gestart aan de wedstrijd.

Waar vorige week de wedstrijd eindigde met een gemiste strafworp werd nu de score geopend met een rake strafworp aan Wolderwijd/DYZLE 2 haar zijde. De gehele eerste helft ging gelijk op, waarbij Furore grotendeels het voortouw nam. Er werd gerust met een 5-6 achterstand.

Na de rust leek er een totaal andere Furore te staan. Hun shirts waren nu blauw in plaats van zwart, en waarbij Furore de eerste helft het voortouw nam kwam na rust Wolderwijd/DYZLE 2 veel sterker het veld op. Wolderwijd/DYZLE 2 wist na 5 minuten de achterstand om te zetten in een voorsprong en wist door mooie uitgespeelde kansen, rust in de vakken en de juiste spelers op de juiste plek te zetten de wedstrijd uit te spelen tot een knappe overwinning. Eindstand 13-10.

Met de complimenten van coach Wilma Engelsman op zak kan Wolderwijd/DYZLE 2 terugkijken op een mooie prestatie. In de sportieve wedstrijd werd er voor elkaar gewerkt. De twee dames van Raalten stonden als een kei te vangen/aan te geven. Timon wist in alle rust 4x van afstand raak te schieten en iedereen wist zijn/haar kansen te pakken, zowel voor de korf als onder de korf.

Wolderwijd/DYZLE 2 bekleedt voor nu de eerste plek (met een negatief doelsaldo). Drie teams bezitten 2 punten, waarvan de laatste met 0 punten wel een wedstrijd gewonnen hebben, maar voor de start van de competitie al punten in mindering kreeg.

Volgende week mag het team naar Kuddelstaart afreizen, waarbij er om 14.00 uur gespeeld wordt tegen alweer een onbekend tegenstander – VZOD 2.

Doelpuntmakers:
Timon 4x, Irissa 3x, Jan 2x, Susanne 2x, Louise 1x, Martijn 1x