• KV Wolderwijd KangoeroeKlup

Bestuursnieuws KV Wolderwijd

Tevredenheidsonderzoek KV Wolderwijd

onderzoek toetsenbordIn elke club of vereniging zijn er zaken die goed gaan en zaken die fout gaan. Dingen die fout gaan hoor je vaak sneller dan de goede dingen. Gelukkig gaan de meeste zaken binnen KV Wolderwijd goed. Maar daar waar verbeteringen mogelijkzijn willen we die graag weten.

Het bestuur van KV Wolderwijd heeft, onderleiding van Annemarie, besloten om een 'Tevredenheidsonderzoek' te gaan opzetten. 

Dit online onderzoek bevat een aantal vragen over de volgende aspecten:

  • Korfbal Technische aspecten
  • Informatie & Communicatie
  • Activiteiten
  • Onze nieuwe kantine
  • De accommodatie waar we korfballen
  • En de vereniging in het algemeen

Als bestuur van KV Wolderwijd hopen we dat iedereen van 14 jaar en ouder het onderzoek wil invullen. Dit mag alleen maar ook met je ouders. Bij de leden jonger dan 14 jaar doen we een beroep op de ouders.

In de loop van maart willen we de resulaten en uitkomsten graag met alle leden en ouders delen.

Klik op de de afbeelding of deze link om naar het 'Tevredenheidsonderzoek' te gaan.

Bedankt voor jullie medewerking.

"Verbondenheid groot bij KV Wolderwijd"

verbondenheid 5 tips voor betere relaties 720x340Maandag 22 januari: de 1e commissievergadering 2018. Een vergadering waarbij het bestuur en de commissies binnen KV Wolderwijd de voortgang en lopende zaken met elkaar delen. Dit met als doel om helder, duidelijk en open te zijn naar elkaar.

Dit keer een 'open' vergadering. Een 'inloopavond' voor ouders en leden waarbij het accent lag op het delen van info, het informeren van elkaar. Niet om commissieleden te werven.

Gezien de grote opkomst van ouders en leden, bleek de uitnodiging een trigger voor velen. Mooi om te ervaren dat velen het belang van deze avond inzagen. Na een ruime inleiding van de intrim voorzitter waarin uiteen werd gezet wat er allemaal gebeurt achter de schermen binnen KV Wolderwijd ontstond er een levendige discussie over verschillende zaken.

Als rode draad kwam meermalen naar boven dat binnen KV Wolderwijd de 'verbondenheid' groot is. Iets waar de aanwezigen erg blij mee waren en waar we als KV trots op mogen zijn. Het 'familie' gevoel en de 'strakke' organisatie werden door velen gezien als erg positief. Allemaal zaken die we als vereniging als 'USP' moeten inzetten om KV Wolderwijd te promoten in Zeewolde en omgeving.

Lees meer...

“Open” Commissie vergadering KV Wolderwijd

Vergadering6x per jaar komen alle commissies binnen KV Wolderwijd en het bestuur bijeen om elkaar bij te praten over gedane, lopende en toekomstige zaken.
Doel van deze bijeenkomsten is om transparant en open te zijn naar elkaar, om te weten waar we mee bezig zijn en wat we uiteindelijk voor ogen hebben om te bereiken.

Maandag 22 januari om 19:30 is de volgende ‘open’ bijeenkomst.

Het bestuur van KV Wolderwijd nodigt voor deze vergadering niet alleen de commissies uit maar doet ook een beroep op alle ouders en verzorgers van jeugdleden van KV Wolderwijd om een keer mee te praten.

Op de agenda staan onder andere de volgende zaken:

• Wat hebben we de afgelopen 2 maand gedaan?
• Korte commissie verslagen.
• Sponsoring: hoe kunnen we meer financiële armslag realiseren?
• Ledenwerving: hoe laten we meer mensen korfballen?
• Ledenbehoud: hoe kunnen we leden binden aan onze vereniging?

Naast bovengenoemde punten willen we ook ruimte maken voor eigen inbreng. Wat zouden we als KV Wolderwijd moeten oppakken of waar kunnen we op inspelen?

Het doel is niet om vrijwilligers te werven voor commissies of te komen te nieuwe taken voor vrijwilligers.

We nodigen bij deze dan ook iedereen uit om langs te komen en mee te luisteren, praten of te discussiëren. Komt u ook?

Aanmelden is niet nodig, maar zijn er specifieke punten die aandacht verdienen dan kunnen die gedeeld worden via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Graag tot maandag 22 januari om 19:30 in onze eigen kantine.

Van de bestuurstafel (4-12-2017)

van de bestuurstafel 400 225Afgelopen maandag 4 december was er weer een bestuursvergadering. 
Om een indruk te geven wat er speelt binnen KV Wolderwijd, een korte opsomming van de belangrijkste punten.

  • De defenitieve horeca vergunning is binnen.
  • Evaluatie Pietentraining en het (helaas) afgelast Sinterklaasfeest
  • Aanstelling Jan Voppen als trainer en coach senioren 1
  • Uitnodiging korfbal clinic door Unitas
  • Opzetten van een 'Tevredenheidsonderzoek' onder leden, ouders en vrijwilligers van KV Wolderwijd
  • In beeld brengen huidige sponsoren en optentiele nieuwe sponsoren
  • Voortgang VOG
  • Belangrijk: 29 januari de volgende commissie vergadering met het bestuur
  • Voorbereiding Giga Kangoeroedag 29 mei 2018
  • IVA certificering voor kantine vrijwilligers

Al met al weer een goede, leuke vergadering waarboij we wederom hebben kunnen constateren dat we op de goede weg zitten, maar dat we ook een hoop kansen en uitdagingen hebben als vereniging.

Het bestuur van KV Wolderwijd hoopt alle leden te mogen verwelkomen op het 'Oliebollen'toernooi op vrijdag 29 december om aansluitend het glas te heffen op een mooi en sportief 2018.

Annemarie van Raalten toegetreden tot bestuur KV Wolderwijd

Met trots kunnen we vermelden dat na het afscheid van onze voorzitter Wim van den Bosch we een nieuwe bestuurslid hebben kunnen benoemen.

Annemarie van Raalten zal het bestuur van KV Wolderwijd komen versterken. In eerste instantie als algemeen lid. De eerst volgende vergadering zal de 'taak'verdeling van de bestuursleden opnieuw tegen het licht worden gehouden.

Annemarie heeft 3 dochters welke allemaal korfballen bij KV Wolderwijd. Daarnaast heeft Annemarie inmiddels ruime bestuurservaring opgedaan in eerdere functies. Namens KV Wolderwijd heten wij Annemarie van harte welkom in het bestuur en hopen op een succesvolle samenwerking.

In verband met het aftreden van de voorzitter Wim van den Bosch zal Ben Scharft op tijdelijke basis zijn taken waarnemen. 

Lid van Verdienste: Wim van den Bosch

201723 ALV Lid van verdienste WimDe afgelopen jaren is Wim van den Bosch voorzitter geweest van KV Wolderwijd. Ruim een jaar geleden heeft Wim al aangegeven om te stoppen als voorzitter van KV Wolderwijd. Destijds, bij het opzetten van een nieuw bestuur 7 jaar geleden, nam Wim de handschoen op om tijdelijk zitting te nemen in het bestuur van KV Wolderwijd. 4 jaar later werd Wim gekozen tot tijdelijk voorzitter van KV Wolderwijd. Niet wetende dat dit pas na ruim 3 jaar zou eindigen. Mede door de ontwikkelingen rondom de nieuwe, eigen kantine besloot Wim om niet tussentijds het bijltje erbij neer te leggen.

Nu de kantine staat, de vereniging bloeit, de organisatie staat, is het voor Wim de tijd om het stokje over te geven aan een opvolger.

Als dank voor de inzet van Wim als bestuurlid, als speler, maar ook als harde werker tijdens de bouwwerkzaamheden, heeft het bestuur van KV Wolderwijd besloten om Wim te benoemen tot 'Lid van Verdienste'.
Bij deze benoeming hoort uiteraard een oorkonde en een bos bloemen. 

Nogmaals willen we Wim bedanken voor alles wat hij tot nu toe heeft mogen betekenen voor KV Wolderwijd. Niet dat Wim nu geheel stopt, hij heeft aangegeven dat hij zeker actief zal blijven als speler en vrijwilliger voor KV Wolderwijd.

Een opvolger van Wim, als voorzitter van KV Wolderwijd, is nog niet gevonden. Het bestuur zal daar de komende maanden de nodige gesprekken voor gaan voeren. Tot die tijd zal Ben Scharft de functie van interim-voorzitter op zich nemen.

Margret van den Bosch: Vrijwilligster van het jaar 2016-2017

20171023 ALV 1Het bestuur van KV Wolderwijd heeft tijdens de jaarlijkse ALV, op maandag 23 oktober, Margret van den Bosch uitgeroepen tot vrijwilligster van het jaar 2016-17.

Margret is al jaren lang actief als vrijwilligster van KV Wolderwijd. Naast training geven en coaching in de begin jaren bij Wolderwijd, is ze ook al jaren van vaste waarde binnen de schoolkorfbalcommissie. Daarnaast heeft ze de afgelopen jaren ook de financiele administratie gedaan. Het incasseren van de contributie, sponsor inkomsten en de uitgaven werden door Margret verwerkt.

Namens het bestuur mocht Jan Peter Bultman de bos bloemen overhandigen aan Margret.

Ontwerp jij de nieuwe KV Wolderwijd vlag?

vlag vlag eigen ontwerp recht modelEen van de dingen die tijdens de brand in mei 2015 ook verloren is gegaan, is onze clubvlag. De vlag die werd meegenomen naar toernooien, naar Ahoy en altijd werd gehesen tijdens thuiswedstrijden. Deze vlag was een stuk herkenning van KV Wolderwijd.

Zo’n vlag willen we weer terug. Daarom organiseren wij een ‘Ontwerp Wedstrijd’

Maak jij een mooie vlag voor ons? Dat mag in de vorm van een tekening, schildering, poster, of iets wat je geheel zelf bedenkt. Laat je creativiteit los om iets moois te bedenken.

Het uiteindelijke ontwerp van de winnaar zal door ons worden omgezet naar de enige echte KV Wolderwijd vlag. Voor de winnaar zal er een leuke prijs beschikbaar zijn.

Je ontwerp kun je tot 28 oktober inleveren in de kantine. Doelstelling is om tijdens het Oliebollentoernooi op vrijdag 29 december de nieuwe vlag te onthullen en de winnaar bekend te maken.

Veel succes!

Het bestuur KV Wolderwijd.

Kantinedienst op dinsdag- en donderdagavond: Wie wil?

kantinedienstMet de komst van de nieuwe kantine ontstaat er ook een extra vraag maar het gebruik van de kantine.

Als eerste willen we kijken of we de kantine op de trainingsavonden van dinsdag en donderdag kunnen bezetten van 19:00 tot 21:30 uur. Hiermee bieden we de teams om na hun training nog even te kunnen blijven hangen en desgewenst iets kunnen eten of drinken.

Wil jij wel een keer een kantinedienstdraaien, of zeg jij ik wil er wel elke dinsdag bijvoorbeeld staan, laat het ons dan weten.

Stiuur een mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. en we nemen zsm cntact met je op.

Aanpassing planning Rijders en Kantinediensten

48Met ingang van het zaalseizoen 2017/2018, dus vanaf zaterdag 4 november 2017, is er door het bestuur van KV Wolderwijd besloten om de volgende aanpassing door te zetten in de planning van de chauffeurs en kantine/zaaldiensten:

Vanaf de zaal zullen alle ouders/verzorgers worden ingedeeld op de diverse vrijwilligers taken als rijden en kantinedienst. Hierbij zal gelden dat als je niet in de gelegenheid bent om, door wat voor oorzaak dan ook, te rijden of een kantinedienst te draaien dat je ten allertijde ZELF voor een vervanger dient te zorgen.

Het bestuur is gekomen tot deze aanpassing omdat het voor de vrijwilligers die deze schema's maken helaas ondoenlijk is om met alle individuele wensen, eisen en omstandigheden rekening te houden.
Vragen over deze aanpassing kunnen per mail gesteld worden aan het bestuur:  Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
I
n de praktijk blijkt ook vaak dat ruilen of vervangen in een APP groep onder de ouders van jeugdteams goed geregeld kan worden.

We hopen dat een ieder begrip voor deze aanpassing heeft en er ook zodanig naar handelt.

Namens het bestuur van KV Wolderwijd alvast bedankt voor de medewerking.

16 september: Nationale Appelpluk Dag bij Fruithal Smits

11 e1497021072433Zaterdag 16 september 2017 is het weer de Nationale Appelpluk Dag. Fruithal Smits, een van onze sponsoren, doet actief mee aan deze dag.

Deze dag is er van alles te doen bij Fruithal Smits en kun je dus ook je eigen appels plukken. Voor velen is dit altijd weer een leuk uitje.

KV Wolderwijd zal deze dag ook de handen uit de mouwen steken. Met een aantal vrijwilligers zullen we meehelpen om van deze dag een succes te maken.

Kom jij ook helpen?  Stuur dan een mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

We hebben in totaal ongeveer 9-12 mensen nodig die allen gedurende een paar uurtjes meehelpen aan de Sterappellaan in Zeewolde. En als je er dan toch bent kun je direct genieten van deze leuke dag.

16 september: Appelpluk Dag bij Fruithal Smits

Fruithal SmitsZaterdag 16 september 2017 is het weer de Nationale Appelpluk Dag. Fruithal Smits, een van onze sponsoren, doet actief mee aan deze dag.

KV Wolderwijd zal deze dag ook de handen uit de mouwen steken. Met een aantal, volwassen, vrijwilligers zullen we meehelpen om van deze dag een succes te maken. Van onze vrijwilligers wordt verwacht dat we helpen met het reguleren van het parkeren van de auto's van de bezoekers.

Kom jij ook helpen?  Stuur dan een mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

In onderstaand overzicht staan de tijdsblokken en wie zich heeft aangemeld. Er zijn nog een aantal open plekken.

Tijdsvak Wie?  
 9:00 tot 11:00 uur Karin Kettenis  
  Niek van Holland  
11:00 tot 13:00 uur  ??   
  ??   
13:00 tot 15:00 uur  Margret  
  Marijke  

We hebben in totaal ongeveer 9-12 mensen nodig die allen gedurende een paar uurtjes meehelpen aan de Sterappellaan in Zeewolde. En als je er dan toch bent kun je direct genieten van deze leuke dag.

Wie stapt er op onze rijdende trein?

rijdende treinDe afgelopen jaren zijn er veel ontwikkelingen geweest binnen KV Wolderwijd. Met als hoogtepunt de realisatie van de nieuwe kantine.

Binnen het huidige bestuur lopen een aantal termijnen van zittende bestuursleden af. Tijd om te gaan kijken naar nieuwe mensen welke willen opstappen op onze rijdende trein.

Een trein welke we met z'n allen in beweging moeten houden om zo nog een aantal belangrijke zaken te realiseren. Ledengroei en sponsoring zijn de belangrijkste zaken waar we ons als vereniging op moeten gaan richten. Maar ook ledenbehoud en nieuwe ontwikkelingen moeten we op de voet blijven volgen.

Met de realisatie van de nieuwe kantine hebben we een belangrijk onderdeel van ledenbehoud kunnen afbakenen. Maar ook voldoende trainers, coaches en misschien een externe trainer voor ons eerste team zijn belangrijke zaken om leden aan KV Wolderwijd te binden en te behouden.

Nieuwe ontwikkelingen, zoals bijvoorbeeld het Beachkorfbal, zullen we ook moeten omarmen. Naast de kantine zou zo'n Beachkorfbalveld relatief eenvoudig en voordelig gerealiseerd kunnen worden. Onze nieuwe kantine nodigt ook uit om verder te kijken dan alleen maar onze eigen wedstrijden. De accommodatie is nu ook geschikt om bijvoorbeeld een Nederlands Kampioenschap te organiseren. Allemaal ontwikkelingen welke korfbal in Zeewolde en omgeving op de kaart kunnen gaan zetten.

Doe jij mee?

Om klaar te zijn voor de toekomst zijn we opzoek naar bestuursleden die samen met het huidige bestuur op deze rijdende trein willen stappen. De komende weken zullen wij als bestuur van KV Wolderwijd leden en ouders van leden benaderen voor de diverse vacatures. We zouden het dan ook op prijs stellen als we het gesprek mogen aangaan. Op de volgende algemene ledenvergadering, in oktober, hopen we dan een aantal nieuwe bestuursleden te kunnen aankondigen. 

Shop Onlie: Sponsorkliks

KV Wolderwijd Sponsorkliks

Contact gegevens

Zaal/Veld locatie

Horsterweg 202A
3893 AA ZEEWOLDE

Veldtype: Kunstgras

 

Mail:
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Algemeen:
036-5386444

Wedstrijdsecretariaat:
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.


KV Wolderwijd
weergeven op kaart

Zoeken

Activiteiten Agenda

Giga Kangoeroe dag
dinsdag 29 mei
Aanvang: 09:00
Avond4Daagse
dinsdag 05 juni
Aanvang: 00:00
Afsluitende BBQ
zaterdag 16 juni
Aanvang: 16:00

Bestuursagenda

Commissie Vergadering
maandag 28 mei
Aanvang: 19:30
Bestuursvergadering
maandag 25 juni
Aanvang: 19:30
  • KV Wolderwijd